גורם מדיני: "לפיד הורה לדחות את הסכם הגז עם הסתייגויות לבנון"

שלמה ריזל 1 Comment on גורם מדיני: "לפיד הורה לדחות את הסכם הגז עם הסתייגויות לבנון"

ראש ממשלת המעבר יאיר לפיד עודכן בפרטי השינויים המהותיים החדשים שלבנון מבקשת לעשות בהסכם, והורה לצוות המו"מ לדחותם | גורם מדיני בכיר טוען כי לפיד הבהיר שישראל לא תתפשר על האינטרסים הביטחוניים והכלכליים שלה בשום אופן גם אם זה אומר שלא יהיה הסכם בקרוב

נתניהו ושטייניץ באסדת לוויתן צילום: עמוס בן גרשום, לע"מ
17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

גורם מדיני בכיר טוען כי ראש ממשלת המעבר, יאיר לפיד דוחה את הערות לבנון להסכם. מדינת ישראל קיבלה את הערות לבנון לטיוטת ההסכם. לדבריו "ראש ממשלת המעבר יאיר לפיד עודכן בפרטי השינויים המהותיים החדשים שלבנון מבקשת לעשות בהסכם, והורה לצוות המו"מ לדחותם. ראש ממשלת המעבר הבהיר שישראל לא תתפשר על האינטרסים הביטחוניים והכלכליים שלה בשום אופן גם אם זה אומר שלא יהיה הסכם בקרוב".

עוד הוסיף הגורם הבכיר: "ישראל תפיק מאסדת כריש גז ברגע שהדבר יהיה אפשרי. אם החיזבאללה או מישהו אחר ינסה לפגוע באסדת כריש או לאיים עלינו – המו"מ על הקו הימי ייפסק לאלתר וחסן נסראללה יצטרך להסביר לאזרחי לבנון למה אין להם אסדת גז ועתיד כלכלי".

כזכור, ראש ממשלת המעבר יאיר לפיד הגיב לביקורת של נתניהו על ההסכם עם לבנון: "אני שומע את נתניהו ואנשיו ממשיכים לדבר על ההסכם עם לבנון בלי שהם ראו אותו ובלי שהם יודעים מה יש בו. "אז הנה מה שישראל תקבל: 100% מצרכי הביטחון כפי שהוגדרו בידי מערכת הביטחון. 100% ממאגר כריש עם 100% מההכנסות לאזרחי ישראל. ואפילו אחוזים מההכנסות של שדה הגז בלבנון".

לפיד התכחש לביקורת שהושמעה על ההסכם המחורר וטען: "אני מבין את התסכול של אלה שעשר שנים לא הצליחו להשיג הסכם כזה, אבל זו לא סיבה להתגייס לתעמולה של נסראללה והחיזבאללה. ממשלת ישראל תמשיך לעבוד בשקט כדי לסגור את ההסכם לטובת עם ישראל ומדינת ישראל" אמר ראש ממשלת המעבר שכעת חוזר בו מכוונותיו.



1 תגובות

מיין תגובות
  1. 1

    אהבתי את בחירת התמונה